(re-post) Doa Isteri mentaati suami oleh M.N. Dasuki



repost by: www.shahrulhairy.com

Ya Allah...
Andai suamiku ini adalah pilihan-Mu di Arash
berilah aku kekuatan untuk terus bersamanya.
Andai suamiku inilah yang akan membimbingku di titian-Mu
kurniakanlah aku sifat kasih sayang dan redha atas segala
perbuatannya. 

Andai suamiku ini adalah bidadara untukku di syurga-Mu
limpahkanlah aku dengan sifat tawaduk akan segala perintah-Mu.
Andai suamiku ini adalah yang terbaik untukku, peliharalah tingkah lakuku
daripada menyakiti perasaannya.

Tapi Ya Allah...
Andai suamiku ini ditakdirkan bukan untukku seorang,
KAU tunjukkanlahku jalan yang terbaik untuk
ku harungi segala dugaan-Mu.
Andai suamiku tergoda dengan keindahan dunia-Mu, 
limpahilah padaku kesabaran untuk terus membimbingnya.

Andai suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan,
kurniakanlah kekuatan untuk aku perbetulkan keadaannya.

Andai suamiku mencintai kesesatan, KAU pandulah
aku untuk menariknya dari terus terlena.

Amin, amin amin Ya Rabbal Allamin...

*Doa ini baik untuk diamalkan secara istiqomah semoga mendapat kebahagiaan hidup di dunia dan akhirat.
Buku: 100 pesanan Terakhir Rasulullah (Karangkraf)


Share this:

0 comments: