Mana nak advertise website/blog perniagaan anda? by shahrul hairy



Rasanya sekarang ramai peniaga online yang memasarkan product atau perkhidmatan korang dalam online. Selain penggunaan blog, Facebook dan Twitter pasti korang gunakan jugak kan? Jika anda sebagai usahawan, pasti akan mengupah seseorang (staff) untuk menjaga ketiga-tiga laman sosial tersebut.


Persoalan, sejauh mana pemasaran dibuat mencapai target?


Disini aku ingin kongsikan pada korang. Selain dari apa yang aku sebutkan tadi, korang juga perlukan blog-blog lain untuk memasarkan produk korang. Contohnya di blog shahrulhairy.com yang boleh membantu korang dari segi pemasaran dan juga review product/services.


Google Analytic blog berkenaan di capture seperti dibawah;


klik gambar untuk melihat lebih jelas...

Selain dari networking yang berbeza, readers dari blog-blog lain juga harus diberi perhatian kepada Pengurus Media Sosial (Social Media Manager). Kita tak tahu readers-readers blog berkenaan dari kalangan siapa. kan? Samada pelajar sekolah, pelajar kolej,pekerja kerajaan dan banyak lagi target market yang blog lain boleh membantu.

Sekarang hanya 3 slot sahaja jika anda berminat untuk membuat review di blog berkenaan. Boleh menghubungi admin di blog sana di sini; Advertise @ shahrulhairy blog

selamat berblogging! =)

Share this:

1 comments:

tester said...

you have a high bounce rate..