Hello my follower, readers and viewers! ecceh!

Hey world!


Goshh.. blog #klang aku yang tak pemes nie boleh cecah 40 orang readers (followers) ke? Aku tak sangka la pulak blog "segan hidup mati tak mao" nie boleh menarik minat korang untuk tekan "Google Friends" itu... btw..


BIG THANKS ok! Korang yang ada kat sini, nak taw perkembangan semasa kat #klang kan? Maaf, kadang posting aku ada benda2 yang tak related dengan #klang pon, tapi disebabkan aku malas nak load kat blog utama, maka aku load lah kat APWiL ni..


Apa yang aku boleh cerita pasal Klang nie eh? Erm, secara ringkasnya, Klang sekarang semakin membangun dengan prasarana yang semakin hari semakin galak pembangunannya. Nilai hartanah kat Klang pon makin tinggi, dan bangunan2 yang ada berkategori mewah!


Di sebelah Tesco Klang telah ada satu pusat komersil yang menempatkan kedai2 seperti kedi Maxis, Digi, Banking dan sebagainya. Boleh dikatakan sudah maju seperti di Damansara. Keadaan lalu lintas di Klang makin deras (jammed!) dan semakin ramai penduduk di sini yang BUKAN penduduk asal Klang pon!


Banyak lagi yang berubah.


Rumah aku rumah apartment. Diselenggara oleh pemaju Palm Grove. Dulu, bagus la keadaan nya, now aku tak puas hati dengan tahap kebersihan yang dilakukan oleh pekerja "asing". Bayaran sebulan untuk maintain bagunan 4 block ni RM44 ringgit, bayangkan kalau dah 4 block, dah berapa ribu? Mengapa tak bersih pon apartment?


Lagi satu, sistem pencahayaan (lampu) hampas! Aku balek dari kelas kadang2 lampu tak menyala, off semua! Terkial2 aku nak lock moto, ada korang amek taw ke Pemaju? come on lah, tunjuk your effort sket!


Dah, aku dah hanyut, point bercelaru.


Aku rasa, aku hypertensi, sekian.



Share this:

0 comments: