Pasar Tani Pandamaran Klang by shahrul hairy



Hello bloggers!


Pagi ni aku bersama parents pergi ke pasar tani bertempat di Pandamaran. Awal juga pergi dalam 7.30 pagi. Datang saja ke sana, ingatkan jammed tapi syukurlah tak berapa nak jammed sangat. Orang kurang datang ke pasar hari sabtu kot? =p


Aku ke sana mencari bahan mentah untuk membuat kerepek pisang (Nangka dan Tanduk). Semalam juga aku mencari sukun!



Agak sibuk keadaan di sini.. heh~

Sedang sibuk aku+mak abah aku mencari pisang, berhenti dekat 1 lori ni. Tengok pisangnya elok-elok dan bagus untuk buat kerepek. Sekali aku tengok penjualnya kawan lama aku daa! Kawan sama belajar masa aku di Teknik Klang. Korang nak tahu siapa?

Syahbana! Bebudak teknik kenal la kot (specially budak2 Mekanikal). Jadi tawkey pisang owh skang! Syukurlah, aku mendapat supply dari Syahbana sekarang (terus deal!) haha...

Alamat modus operandi Syahbana (rumah dia ni..)

Banyak pisang nangka. Pisang lain ada juga. Dalam guni putih itu jantung pisang.

Orang dah tempah pisang Berangan ni..

Pisang yang aku beli tadi.

Saling bertukar number talifon untuk senang aku nak amek bekalan terus dari Sijangkang. Itu pun kalau aku ada masa nak ambil la. Kalau tak, hari Sabtu aku amek kat Pasar Pandamaran. Harga naik sikit lah, tapi biasalah berniaga. =D

Now sedang proses untuk membuat kerepek yang telah ditempah... 

Enjoy!


Share this:

2 comments:

azieazah said...

Kak Azie pun tahu kalu sebelah Banting sana memang popular dgn Industri Kecil ni. Selalu nak beli kerepek dari sana tapi payah nak dapat. Yang pasti memang sedap!!!

Kak Azie minat kerepek pisang! Minat sangat!

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Kak Zie:

Salam kak zie. Kalau kak zie nak beli kerepek keluaran family saya, boleh la tempah direct saya? =D

Kak zie tgk contoh kerepek kat link ni:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150231730867395.286051.231262917394&type=1