[Hadis] Tentang Panji Hitam Ufuk Timur, sudah kita bersedia? by shahrul hairy



Aku pergi ke Giant Klang tengahari tadi sebab nak beli barangan basah untuk berbuka hari ini. Dan seperti biasa, aku malas nak masuk ke dalam Giant untuk ikut mak aku beli barang, aku lebih suka lepak kat kedai buku di ruang legar Giant.


Ambil buku Al-Islam edisi yang baru. Terlihat satu tajuk besar " Negara Russia menjadi Negara Islam 2050". Tersentap dengan tajuk itu, aku terus selak terus ke halaman yang dimaksudkan.


Dan aku terfikir sesuatu. Panji hitam Ufuk Timur. Imam Mahdi.


Oh! Apakah? Ini kebetulan? Sabda Rasullah S.A.W berkenaan tentera panji hitam seperti berikut;


7. Sabda Nabi SAW:Jika kamu semua melihat Panji-panji Hitam datang dari arah Khurasan, maka sambutlah ia walaupun kamu terpaksa merangkak di atas salji. Sesungguhnya di tengah-tengah panji-panji itu ada Khalifah Allah yang mendapat petunjuk. Maksudnya ialah al-Mahdi.(Ibnu Majah, Abu Nuaim & Al-Hakim)
Selengkapnya boleh baca disini: IMAM MAHDI DAN PANJI2 HITAM DI TIMUR   


Semoga AKU sebahagian dari tentera yang di sabdakan, sempatkah?

Share this:

0 comments: